ҚАЗАҚСТАНДАҒЫ ЖЕКЕ УНИВЕРСИТЕТТІҢ КӨПТІЛДІК ЖАҒДАЙЫНДАҒЫ АҒЫЛШЫН ТІЛІ ОРТА НҰСҚАУ САЯСАТЫ МЕН ПРАКТИКАСЫ
Аңдатпа
Бұл мақалада әлемдегі жоғары білім беру саласында ағылшын тілінде
оқытудың өсуі талқыланады. Бұл халықаралық интеграция мен ағылшын тілін
басымдыққа қоятын неолибералдық саясаттардың нәтижесі болып табылады. Ағылшын
тілінде оқыту саясаты жаһандық бәсекеге қабілеттілікті арттыруға және халықаралық
студенттерді тартуға бағытталғанымен, оның жүзеге асырылуы ағылшын тілін қолдауға
бағытталған идеологиялық бейтараптықтың болмауы, шектеулі ресурстар мен әділеттілік
мәселелері сияқты проблемаларды тудырады. Мүдделі тараптар, соның ішінде
оқытушылар мен студенттер, кеңес беру мен қолдаудың жеткіліксіздігінен қиындықтарға
тап болады. Ағылшын тілінде оқыту саясатын қолдану кең таралған, әсіресе Қазақстан
сияқты елдерде, мұнда үкімет үш тілде білім беруді белсенді түрде алға жылжытады.
Дегенмен, тілдік әртүрлілік пен инклюзияға қатысты алаңдаушылықтар бар, өйткені ағылшын тілінің үстемдігі жергілікті тілдерді шеттетуі мүмкін. Бұл мәселелерді шешу
үшін жергілікті тілдердің рөлі мен барлық мүдделі тараптардың мүдделерін
мойындайтын неғұрлым инклюзивті саясат ұсынылады. Транслингвизм мен көптілділік
оқушылардың тілдік репертуарын интеграциялау арқылы ағылшын тілінде оқыту
саясатының тиімділігін арттыру жолдары ретінде ұсынылады. Зерттеу білім беру ортасының жергілікті контекстері мен күрделі шындықтарын ескеретін саясаттардың қажеттілігін атап көрсетеді