Білім берудегі көшбасшылық және басқару: мектеп директорының қалыптасуына автоэтнографиялық көзқарас
Аңдатпа
Мақалада жаңа мектеп директорының қызметінің бастапқы кезеңі қарастырылады. Бұл кезең оның
рөлдері мен жауапкершіліктерін игеруінде маңызды рөл атқарады. Алғашқы жылында басшылар көптеген
қиындықтарға тап болып, оларды шешу болашақ мансабына ықпал етуі мүмкін. Қазақстандағы білім беру
реформалары жағдайында жаңа директорлардың өз рөлін қалай қабылдайтынын ескеру аса маңызды.
Зерттеу автоэтнографиялық әдіске негізделген және күнделік жазбалары, жеке естеліктер, презентациялар мен
электрондық хаттарды талдауды қамтиды. Бұл әдіс Қазақстанда кең таралмағанымен, халықаралық
зерттеулерде кеңінен қолданылады.
Мектеп директоры мамандығын таңдаудың негізгі себептері – оқушыларды шабыттандыру, адамдармен жұмыс
істеу және білім беру ортасын қалыптастыру. Басты қиындықтарға өзгерістерге қарсылық, мектеп мәдениетін
жаңарту, қақтығыстарды басқару және стресстік жағдайлар жатады. Зерттеуші бұл қиындықтарды еңсеру үшін әртүрлі стратегияларды қолданды.
Жұмыс қорытындысы бойынша білім беру саласындағы басқарушылық шешімдер қабылдайтын тұлғалар мен
жаңа мектеп директорларына арналған ұсыныстар әзірленді.